Zawieszenie to rzecz ważna i wie chyba o tym każdy amator szybkiej jazdy. W sumie bez zastanowienia postanowiłem wiec zająć się zawieszeniem w mojej Delcie. Na pierwszy ogień poszły przednie wahacze oraz łączniki stabilizatora.
Sama wymiana nie jest trudna. Przednie wahacze są montowane przy pomocy czterech śrub. Sworzeń jest niewymienny. Pamiętajcie, ze HPE ma INNE wahacze niż normalna Delta (dłuższe!) i zamówcie właściwe.
Po wymianie radze udać się na kontrole ustawień zawieszenia. U mnie wymiana sprawiła, ze zbieżność rozjechała się do tego stopnia, ze auto miało problem z jazda na wprost a przy 80km/h opony zaczynały się dymić. Poniżej znajdziecie tabele z fabrycznymi wartościami.
Pamiętajcie, ze zawieszenie w Delcie nie pozwala na ustawienie niczego poza zbieżnością. Tylne zawieszenie jest pozbawione regulacji. Jeśli wiec wartości w Waszej Delcie znacząco odbiegają od parametrów producenta to radze zacząć naprawiać zawieszenie. Wbrew obiegowej opinii nawet wymiana wahaczy potrafi diametralnie zmienić nastawy zawieszenia. Radze kontrolować nastawy po wymianie któregokolwiek z elementów. Prawidłowo przeprowadzona regulacja zawieszenia powinna się odbywac przy nieobciążonym pojeździe i po wcześniej kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu.
Wymiana wahaczy jest możliwa w warunkach polowych chociaż mocno kłopotliwa - postawienie auta na windzie bardzo ułatwia zadanie. Jeśli uzywacie tanich zamienników to radze dokręcać śruby z wyczuciem lub od razu obspawac nakrętki bo ich zrywanie się przy montażu nie jest niczym wyjątkowym.