Zasadniczo występują dwie odmiany nadwozia Delty: HPE posiadający troje drzwi i 5p (5 porte) posiadający pięcioro drzwi.
Oto jak wygląda "zwykły" model 5p:
Najmocniejsza odmiana silnikowa jest oznaczana symbolem HF. Oto jak wygląda:
Najbardziej rzucająca się w oczy różnica to inny przedni zderzak (identyczny jak w wersji HPE) wyposażony w dodatkowe wloty powietrza zapewniające nadmuch na intercooler i chłodnice oleju oraz poszerzane przednie blotniki nawiązujące do sportowych odmian wcześniejszej generacji Delty. Poza tym na grill'u znajduje sie charakterystyczne logo, czyli żółte literki HF. W niektórych rocznikach (późniejszych) występuje tez inna listwa w przednim pasie - różnica to dodatkowe wloty powietrza pod światłami.
Z tylu samochód nie odróżnia sie niczym od modelu 2,0 LS (LS to najbogatsza wersja wyposażenia)., posiada taki sam spojler na tylnej klapie jak słabsze wersje silnikowe. Miłośnicy znaczkow na tylnej klapie, grubych rur wydechowych itp będą zawiedzeni...
W podstawowej wersji wygląda on tak:
Najbardziej rzucające się w oczy różnice w stosunku do odmiany 5p to:
- poszerzane błotniki z przodu i z tylu;
- spojler na tylnej klapie
- inny zderzak przedni
Co odróżnia model HF?
Różnice sa raczej subtelne. Najmocniejsza odmiana Delty nie zdradza swoich możliwości i osoba niedoświadczona może ja łatwo pomylic ze słabszymi wersjami silnikowymi. Różnice to:
- znaczek na grill'u;
- felgi 15" o trochę innym wzorze
- obniżone zawieszenie
Po 1996 samochód przeszedł serie zmian kosmetycznych. Niektóre z nich wywołują skrajnie rożne emocje wśród miłośników modelu.
A wiec po kolei. Po pierwsze poprzez serie nakładek zmieniono kształt zderzaków. Tak, nie pomyliłem się - pod nakładkami znajdują się oryginalne zderzaki.
Wersja wyposażona w nakładki firmy Zender. Zestaw obejmuje nakładkę na oba zderzaki, listwy progowe i tylny spojler. Wersja HF odróżnia sie od słabszych modeli jedynie znaczkiem na grill'u, felgami i obnizonym zawieszeniem. Oto i Zender:
Zdjęcia pochodzą z tej oto strony.
Oprócz tego występował tez akcesoryjny pakiet ospojlerowania znany jako "Evo 500". To co odróżniało go od wersji Zender to:
- inne zderzaki
- nakładki na progi, które obejmowały również cześć błotników optycznie poszerzając je.
Który zestaw wygląda najlepiej? Moim zdaniem najlepiej prezentuje się model sprzed 1996 roku a następnie "Zender". Powiem szczerze, ze Evo500 nie robi na mnie większego wrażenie a nawet wręcz przeciwnie - psuje wygląd samochodu. Naturalnie o gustach się nie dyskutuje, wiec każdy ma prawo do własnej opinii.