Oto kilka argumentów na poparcie mojej tezy.
Na pierwszym zdjęciu jest Beta z 1975 roku, na drugim Delta z 1994. Zwróćcie uwagę na to jak podobna jest linia boczna samochodu. Zwróćcie uwagę, ze w obu wypadkach auto ma trójkątna szybę z tylu - zwróćcie tez uwagę na na plastikowy detal na znajdujący się na słupku C za ostatnia boczna szyba. Podobnie poprowadzona linia zejścia od zderzaków w dol samochodu. Przedni pas samochodu pochylony pod bardzo podobnym katem.
Kolejna sprawa to model Beta HPE, który moim zdaniem również był bardzo mocna inspiracja dla twórców Delty drugiej generacji.
Oto Beta HPE a ponizej Delta.
I znow: slupek C z imitacja wlotu czy tez wylotu powietrza, podobny delikatny spojler na tylnej klapie, bardzo podobna sylwetka, mocno przeszklona tylna klapa, bardzo podobna linia boczna samochodu.
Zwróćcie uwagę na takie rzeczy jak listwy boczne, przednie kierunkowskazy, rozszerzający sie ku dołowi słupek C, czarne pas idący dołem samochodu, układ wydechowy wyprowadzony w lewo po skosie...
Ostatnia sprawa. Delta oglądana pod odpowiednim katem doskonale udaje sedana. Dotyczy to zarówno modelu 5p jak i HPE. Jest to złudzenie optyczne wywołane charakterystycznym kształtem tylu samochodu.
Dokładnie takiemu samemu złudzeniu się ulega gdy na ulicy pod tym samym katem ogląda sie Bete HPE.
Na koniec tyły obu samochodów:
Cóż, nie musicie się ze mną zgadzać, ale ja uważam ze druga generacja Delty była bardzo mocno inspirowana modelami Beta i Beta HPE.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz